Ganda U11 - Putse U11

Putse U19B - Neerlandia U19A
23/03/2024
EINDSTAND 7-5

Op zaterdag 23 maart stonden we met onze u19 klaar voor onze eerste wedstrijd in de eindronde op het veld. Onze tegenstander was Neerlandia, een team waartegen we al eerder hadden gespeeld in de voorronde. Toen eindigde de wedstrijd in een 12-9 overwinning voor Neerlandia. We wisten dus wat ons te wachten stond, vooral hun reputatie van goed kunnen schieten van ver af. Maar tijdens deze wedstrijd bleek al snel dat de omstandigheden anders waren dan verwacht. De wind maakte het al moeilijk om van buitenuit een doelpunt te maken, en verrassend genoeg leek Neerlandia ook iets minder effectief te zijn in hun lange afstandsschoten. De wedstrijd begon met een doelpunt langs onze kant, maar Neerlandia bleef niet achter en zo stond het na een kwartier 2-1.

In het tweede deel van de wedstrijd konden we een iets groter verschil maken tegen Neerlandia. Door de 2 shots en de penalty van Tomas stond het na het tweede kwartier van de one-zone 5-2. Tijdens het laatste kwartier van de wedstrijd nam Neerlandia even de bovenhand door enkele uitwerkingsfouten van ons. Daarnaast was onze verdediging iets minder waardoor Neerlandia de kans had op enkele korte kansen die ze dan ook mooi afwerkte. Na een korte time-out konden we er weer helemaal tegenaan en zo wonnen we de wedstrijd met een eindscore van 7-5.

Scoorden voor putse: Tomas (5), Bram en Emiel.