In de sporthal van Sport Vlaanderen te Herentals werd gespeeld om de achtste plaats in de topleague korfbal zaal volgende winter.

Putse, zevende dit seizoen nam het op tegen de tweede uit de promoleague, Meeuwen. En het werd een stevige en spannende wedstrijd. Putse, gesteund door een grote schare fans, nam het voortouw in de eerste minuten met 5-3 tussenstand. Maar
met een scherpschietende Zara Verhoeven (12 korven) begon Meeuwen Putse onder druk te zetten en liep uit naar 7-10 na een kwartier. Onder impuls van Michiel Smet kwam Geelblauw terug gelijk maar Meeuwen liep naar de rust toe weer uit die kwam met een 14-16 tussenstand.

In de tweede helft liep Meeuwen verder uit tot 16-20. Putse voelde de nederlaag al hangen en begon na wissels feller te verdedigen. In enkele minuten werd de stand terug in evenwicht gebracht en de laatste tien minuten gingen in met een 20-20 stand. Met spanning ten top. Om beurten scoorden beide teams maar toen Meeuwen, de laatste halve minuut 23-24 scoorde dacht men bij Putse de degradatie nabij. Toch keerde de situatie. Met nog 4 seconden te gaan versierde de aanval een strafworp en die werd door Bo Lemmens keurig in het mandje gelegd. Meteen volgde een verlenging waarin het ging om de golden korf. En die werd gescoord door Michiel Smet met een prachtig afstandsschot. Zo blijft Putse in de topleague na een moeilijke wedstrijd!

Michiel Smet werd topschutter met 9 korven. Arne Beeck, Wout Van Elsacker en Nele Risch scoorden 3 keer, Axel Van Genechten 2 keer. Jill Bellekens, Lene Dewaerheid, Diete Hendrickx, Bo Lemmens en Tijs Geens maakten 1 korf. En nu zondag terug het veld op!

Verslag: Jos V

Beelden Sportbeat TV: