Beide teams met 0 punten vochten het met mekaar uit om van die laatste plaats weg te geraken.

En de bezoekers meendenhet want zij namen een verschroeiende  start. Na een vijftal minuten namen ze de leiding en bouwden op het kwartier een 5-10 voorsprong uit. Maar Temse kon die tomeloze inzet niet volhouden en Putse begon veel beter te korfballen. Resultaat was dat het verschil kleiner werd en met 10-11 bij de rust kon de wedstrijd nog alle kanten uit.

En de goeie kant was voor geelblauw. Al snel hingen de bordjes gelijk en nam geelblauw de wedstrijd in handen. Temse haakte nog aan tot 14-14 maar dan was hun bobijntje af. Met enkele scherpe aanvallen liep Putse uit naar 18-14. De bezoekers spartelden wel nog tegen maar Putse gaf geen krimp en behaalde zijn eerste zege in de zaalcompetitie.

De wederoptredende Arne Beeck scoorde 5 keer. Diete Hendrickx, Axel Van Genechten en Michiel Smet maakten 4 korven. Verdi Vanreusel, Rani Asselberghs, Jill Bellekens en Regis De Preter hielden het bij 1.

Verslag: Jos V.

Verslag Sportbeat: